En
HE
ראשי | תערוכות | 'דודות – כעס, החמצה ונעורים מאוחרים' – עוז זלוף

'דודות – כעס, החמצה ונעורים מאוחרים' – עוז זלוף

'דודות – כעס, החמצה ונעורים מאוחרים' - עוז זלוף

התערוכה תעלה ביום חמישי, ה-17.11 בשעה 20:00

 

תערוכה זו עוסקת במבט על חלומות, רגשות ואירועי חיים של יוצרים שהחמיצו את השעה, שכבר אינם צעירים ואינם נושאים הבטחה מבחינת עולם האמנות; יוצרים שמתעקשים לעשות אמנות במדיומים שונים: תיאטרון, שירה, ציור, ריקוד ומוזיקה. בעולם האמנות יש כאלו הנוהגים לכנות אותם, ובעיקר אותן, בשם הגנאי "דודות".

   התערוכה של עוז זלוף היא כעין היכל מראות המורכב מעבודות וידאו, ובה משתקפים זה בזה סטריאוטיפים, דעות קדומות. היררכיות, סוגי טעם, מגדר, נעורים וזקנה, הרצון להתקבל והפחד להיות מודר. משתקפים בה גם השחקנים: האמן, גיבורי עבודות הווידאו, הצופים ובעלי התפקידים במוזיאון.

   זלוף – אוצר, פעיל חברתי, איש חינוך, איש תיאטרון ואמן וידאו – מעז לגעת בעדינות, מתוך עמדה של קרבה, ביוצרים המוצגים בעבודות הווידאו שלו. נראה שהוא אינו נופל לתוך הבורות שנמצאים מסביב: בור הפאתוס, בור מתן הערך האמנותי, בור שיפוט האיכות, בור הגילנות, בור המציצנות, בור ההתנשאות ועוד.

   פעולות האמנות של היוצרים נופלות תחת ההגדרה של "אמנות בקהילה" או "אמנות קהילתית, שצמחה כדי להיענות לצרכים של יוצרים מקומיים באמצעות הפעלת גלריות, סדנאות וחוגים בקהילה. אפשר לראות בהן אנטיתזה למסלול החניכה הרגיל אל תוך עולם האמנות בגיל צעיר ובמוסדות אמנות. כמו כן, אפשר גם לזהות בהן את סימני ההתנגדות הגוברת של הפרט לניכור בחברה פוסט-קפיטליסטית ואת השאיפה לביטוי עצמי.

   זלוף שייך ל"תנועת תרבות", שמקימה קבוצות של אמנים המתיישבים בפריפריה הגיאו-חברתית של ישראל ומחויבים לחינוך לאמנות. במקביל לכך, הוא עוסק בפעילות לקידום אמנות של הקהילה הקווירית ולמען נוער גאה. הפעולה הממשית בעולם מחלצת את המאבק לחברה צודקת מהמישור התיאורטי אל המישור הקונקרטי ומייצרת שינוי. הכניסה למודלים קיימים של "ציונות מגשימה" מבריקה במיוחד וממלאת חלל שהותירו תנועות הנוער האידיאולוגיות, שהרי גם "תנועת תרבות" מבוססת על מודל של תנועת נוער מגשימה.

   האפשרות לחבר בין סוגים שונים של אקטיביזם חברתי, בין סוגי שיח שונים של זהויות, יוצרת תנועת עלעול המסתחררת בתוך עולם האמנות. למראה בני האדם בעבודות הווידאו שיצר זלוף, האגו שלנו נסדק ומתחולל בו שינוי. אולי אנחנו הופכים לאנשים טובים יותר. עבודותיו מכריחות אותנו לחשוב על עצמנו, על הדעות הקדומות שלנו ועל הפעולות שלנו בעולם. הדמויות שהוא מציג והפתיחות הבלתי שיפוטית שלו מעניקים לנו מבט מסוג חדש, אופטימי.

 

מוניקה לביא

אוצרת התערוכה

    

התערוכה תוצג עד ה- 4.3.23

צילום: רן ואסף ארדה
נגישות

לפרטים נוספים והרשמה, אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב - יפו
תחנת אליפלט, הרכבת הקלה, תל אביב - יפו
03-5161970
03-5161981
events@gutmanmuseum.co.il

לפרטים נוספים והרשמה, אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב - יפו
תחנת אליפלט, הרכבת הקלה, תל אביב - יפו
03-5161970
03-5161981
info@gutmanmuseum.co.il