En
HE
ראשי | תערוכות | חנוכייה לי יש

חנוכייה לי יש

אוסף החנוכיות של דרורה ופנחס זכאי

אוצרת ניצה בהרוזי ברעוז

התערוכה 'חנוכייה לי יש', בה מוצגות מדי שנה כ-60 חנוכיות מקהילות ישראל השונות, הפכה למסורת קבועה במוזיאון נחום גוטמן לאמנות.

התערוכה מציגה חנוכיות אשר נאספו על ידי דרורה ופנחס זכאי, נצר למשפחת שלוש, ממייסדי שכונת נווה צדק, ומשקפת מגוון סגנונות אמנותיים של קהילות ישראל בארצות מוצאן, ותקופות שונות בהן החנוכיות נוצרו. תערוכה ייחודית זו, מאפשרת למתבוננים בחנוכיות לצאת למסע סוחף בחיי העם היהודי בישראל ובתפוצות, להתוודע לגלגוליה של החנוכייה במרוצת הדורות, ולהעמיק את ההיכרות עם סיפור חג החנוכה ומנהגיו.

בני הזוג זכאי נהגו לארח בביתם את נכדיהם ובני כיתתם, והציגו בפניהם את אוסף החנוכיות העשיר כפעילות העשרה לקראת חג החנוכה. האירועים הכיתתיים זכו להצלחה מרובה והיוו מקור השראה לתערוכה זו. בתם של בני הזוג, ד"ר יעל אלמוג זכאי, יזמה את התערוכה לאחר פטירת הוריה כדי לאפשר לקהל הרחב ליהנות מהאוסף העשיר. משאבים רבים הושקעו בחקר המוצא של החנוכיות המוצגות בתערוכה, והחנוכיות שוחזרו למראן הזוהר והמרשים, כפי שהיו במקורן. כל אלה מקנים לחנוכיות המוצגות ערך היסטורי ורגשי רב.

בין החנוכיות המוצגות ניתן למצוא חנוכיות אשר נועדו למסעות בדרכים וחנוכיות לילדים, חנוכיות ממרחב התרבות האסלאמית אשר מעוטרות בעיטורי ציפורים, כוכבים או בקמעות בצורת עין או סהר, חנוכיות מדמשק מעוטרות בסמלי שבטי ישראל, חנוכיות אירופאיות בצורת ספסלים המעוטרות בסגנון הבארוק והרוקוקו, חנוכיות מרהיבות מפולין ומאוקראינה ורבות נוספות.

התערוכה תוצג עד ה-7 בדצמבר.

צילום: רן ואסף ארדה
נגישות

לפרטים נוספים והרשמה, אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב - יפו
תחנת אליפלט, הרכבת הקלה, תל אביב - יפו
03-5161970
03-5161981
events@gutmanmuseum.co.il

לפרטים נוספים והרשמה, אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב - יפו
תחנת אליפלט, הרכבת הקלה, תל אביב - יפו
03-5161970
03-5161981
info@gutmanmuseum.co.il