En
HE
ראשי | תערוכות | מאחורי קירות המוזיאון

מאחורי קירות המוזיאון

תערוכה פעילה לכל המשפחה

אוצרות מוניקה לביא, מאיה קשביץ

המוזיאון הוא מוסד רוחש פעילות בו בעלי תפקידים רבים: אוצר, רשם, מעצב, מדריך ועוד, אשר מתכננים את התערוכות העתידיות, מטפלים באוסף, ומתחזקים את חללי המוזיאון. תערוכה זו מאפשרת למבקרים להיכנס לנעליהם. 
 
בתערוכה מיוחדת זו מוזמנים המבקרים ליצור יצירות אמנות, לאצור תערוכות בחלל התצוגה ולהתנסות בשלבים השונים של הכנת תערוכה במוזיאון. כל אחת מתחנות התערוכה מציעה מידע, פעילות, התבוננות והנאה. הצבעים שנבחרו לעיצוב התערוכה הם צבעי יסוד, והחומרים שנבחרו הם קרטון, עץ ונייר.
 
את ההשראה לתערוכה שאבו יוצרות התערוכה, האוצרות מוניקה לביא ומאיה קשביץ והמעצבות רוני עזגד וענת לוי מיצירותיו של נחום גוטמן. כל תחנה מוקדשת ליצירה או יצירות נבחרות, וכל תחנה מאירה צד מעולם המוזיאונים: מהו חדר תצוגה? מהי תערוכה? מהו אוסף? מה עושה רשם? מה היא מלאכתו של האוצר?
 
התערוכה מציגה את התחנות אותן עוברת יצירת האמנות מרגע היווצרה עד לרגע בו היא מוצגת במוזיאון, כל תחנה מתורגמת בתערוכה לתצוגה ולפעילות: ב"סטודיו של האמן", יכולים המבקרים לשאוב השראה מעבודותיו של נחום גוטמן ולהכין בעזרת חומרים שונים יצירה משלהם; ב"חדר האוסף" ניתן ללמוד על יצירתו של נחום גוטמן ולתרום יצירה לאוסף הילדים בתערוכה; ב"מחלקת מחקר והדרכה", ניתן לצפות בציור גדל-ממדים של גוטמן ולהרכיב על פיו פאזל בחדר התבוננות; ב"חדר תצוגה", ניתן לאצור תערוכה על פי רעיונות של המבקרים. במסלול גם "חנות מוזיאון", ובה ניתן להעתיק רישומים של נחום גוטמן, ולקחת הביתה למזכרת.
 
בחנות המוזיאון הממשית והיפה ניתן לרכוש ערכת משחק שהוכנה במיוחד לתערוכה, והילדים יוכלו בתום הביקור להמשיך ולאצור בביתם תערוכות נוספות של נחום גוטמן.
  

צילום: אסף לב

נגישות

לפרטים נוספים והרשמה, אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב - יפו
תחנת אליפלט, הרכבת הקלה, תל אביב - יפו
03-5161970
03-5161981
events@gutmanmuseum.co.il

לפרטים נוספים והרשמה, אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב - יפו
תחנת אליפלט, הרכבת הקלה, תל אביב - יפו
03-5161970
03-5161981
info@gutmanmuseum.co.il