En
HE
ראשי | תערוכות | 'עיניים למעלה' ('Look Up') – תערוכת יחיד לאמן איוו ביזיניאנו במסגרת חדר הפרויקטים

'עיניים למעלה' ('Look Up') – תערוכת יחיד לאמן איוו ביזיניאנו במסגרת חדר הפרויקטים

התערוכה תעלה ביום חמישי, ה- 8.9 בשעה 20:00

אוצרת: מוניקה לביא

 

איווֹ ביזיניאנו (Ivo Bisignano) הוא מעצב ואמן איטלקי מוערך, המתגורר בשנים האחרונות בישראל. המפגש עם יצירותיו של נחום גוטמן עורר בו רגש נוסטלגי לתרבות האיטלקית. כמתבונן מבחוץ הוא זיהה יסודות קלאסיים ביצירתו של גוטמן, ובניסיונו לשוחח עם יצירתו יצר מיצב וידאו לירי ובו מופיעים מוטיבים של שמיים, עננים וציפורים. הציפור – ברייה המקשרת בין שמיים וארץ ובין חיים למתים – מצויה ברבים מציוריו ואיוריו של גוטמן.

הצפייה בתערוכה מתבצעת בשכיבה: ביזיניאנו מציע לצופה לנוח, להרפות, להתבונן אל התקרה ולהתהפנט למראה להקת ציפורים ההולכת ונקבצת עד שהיא מכסה את עין השמיים. ההתבוננות כלפי מעלה היא מבט אל מקום של קדושה – אל תקרת קתדרלה, כנסייה או בית כנסת. זהו מבט שמקורו בתרבויות של תקרות מצוירות, של ראשים נכפפים לאחור במטרה לצפות בדימויים של שמיים פתוחים ושל חזיונות שלא יאמנו המתגלים לבני האדם. מקור השראה נוסף מגיע ממחוזות האימה: הסרט 'הציפורים' של אלפרד היצ'קוק, והתצריב 'תרדמת התבונה מולידה מפלצות' של פרנסיסקו גויה.

הצופים במיצב של ביזיניאנו שוכבים על גבי דשא שחור. מעליהם מרחפים פסלים מוזהבים דמויי עננים, העשויים לוחיות פליז, אבנים צבעוניות, ביצי יען וזכוכית. לכמה מהפסלים יש צורת יד, המזכירה את הידיים בסצנת בריאת האדם של מיכלאנג'לו  בקפלה הסיסטינית בקריית הוותיקן.

ביזיניאנו הוא אמן רב-תחומי, העובד בתחומי הפיסול, האיור, אמנות הווידיאו, העיצוב והאופנה. עבודתו מושפעת מתחומי הקולנוע והספרות, עם נטייה לעבר הסוריאליזם. עבודתו בתחום האופנה הניבה שיתופי פעולה עם מותגים ידועים, ובהם בתי האופנה פראדה, מיסוני ופרטלי רוסטי, עם חברת וולט דיסני, ולאחרונה עם השף יותם אוטולונגי. בכל אחד מתחומי עיסוקו ביזיניאנו משלב בין הדמיוני למציאותי. אף כי הוא לא גדל על ברכי המיתוס הגוטמני, ביזיניאנו זיהה כי בדומה אליו גוטמן זלג בין מדיומים שונים וספג השפעות מכל דבר שאליו נחשף. זהו אולי סוד היקסמותו של האמן האיטלקי, שעבד עם גדולי עולם, מהאמן נחום גוטמן – מאבות הקלאסיקה הישראלית באמנות.

 

 

 

 

נגישות

לפרטים נוספים והרשמה, אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב - יפו
תחנת אליפלט, הרכבת הקלה, תל אביב - יפו
03-5161970
03-5161981
events@gutmanmuseum.co.il

לפרטים נוספים והרשמה, אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב - יפו
תחנת אליפלט, הרכבת הקלה, תל אביב - יפו
03-5161970
03-5161981
info@gutmanmuseum.co.il