En
HE
ראשי | תערוכות | תצוגת הקבע מאוסף מוזיאון נחום גוטמן לאמנות

תצוגת הקבע מאוסף מוזיאון נחום גוטמן לאמנות

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות גאה לפתוח תצוגת קבע חדשה של יצירותיו של נחום גוטמן. התערוכה מציגה את ציוריו של נחום גוטמן כפרקים ממכלול יצירתו, ביניהן – עבודות קאנוניות משנות ה-20 וה- 30 ועד יצירות מאוחרות משנות ה-70 של המאה העשרים. בין ציוריו המפורסמים ניתן לראות את 'יום חג בפרדסי יפו', 'אישה עם ציפור שחורה' ו'פרש ערבי על סוס לבן', זאת לצד איורים המתארים את ראשית העיר תל אביב.

עוד בתערוכה: איורים לשירי וספרי ילדים, בהם האיור לשיר 'עציץ פרחים' של ח"נ ביאליק, הציורים לסיפור 'בארץ לובנגולו מלך זולו', איורים לשבועון 'דבר לילדים'; וכן מתווים וסקיצות אנטומיות שרשם גוטמן במסגרת לימודיו.

בתערוכה אזור מיוחד לתצוגות מתחלפות, כאשר הראשונה מוקדשת לעבודות שיצר גוטמן לתיאטרון: תפאורות, מתווים לתפאורות ומתווים לתלבושות שצייר למחזות 'שבתי צבי', 'דוד המלך' ו'ימים של זהב' לתיאטראות 'האוהל', 'הבימה' ו'תיאטרון עירוני חיפה'. בתערוכה ניתן לראות ציור תפאורה ענק להצגה 'ימים של זהב' מאת שלמה שבא, שהתבססה על סיפוריו של גוטמן על ראשית תל אביב.

אחת העבודות המיוחדות בתערוכה היא 'המדונה של הגליל', ציור יוצא דופן של גוטמן שצויר בשנות השלושים, כאשר מסיבה עלומה, עשרים שנה מאוחר יותר כיסה גוטמן את הציור בצבע לבן. בשנות התשעים, ביקש בנו, פרופ' חמי גוטמן לחשוף את הציור, מלאכה שהושלמה לאחר שלוש שנות רסטורציה. 

ציור אחר, הוא 'רחוב אלנבי וקולנוע מוגרבי', המשתרע על גיליון נייר ברוחב של שניים וחצי מטר, שנעשה כמתווה הכנה לפסיפס לתולדות יפו ותל אביב. בציור נראית תל אביב של תחילת שנות השלושים: כרך הומה, במרכזו ניצב קולנוע מוגרבי, מולו בית קפה שוקק חיים, ומצד ימין, פועלים על פיגומים בונים בניין חדש. 

התערוכה תלווה בסיורים, הדרכות וסדנאות ויש בה פינות עבודה המעוצבות במיוחד לילדים.

אוצרת: מוניקה לביא
עיצוב התערוכה: רעות עירון

נגישות

לפרטים נוספים והרשמה, אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב - יפו
תחנת אליפלט, הרכבת הקלה, תל אביב - יפו
03-5161970
03-5161981
events@gutmanmuseum.co.il

לפרטים נוספים והרשמה, אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב - יפו
תחנת אליפלט, הרכבת הקלה, תל אביב - יפו
03-5161970
03-5161981
info@gutmanmuseum.co.il